Fonduri nerambursabile pentru antreprenorii români! Microgranturi și granturi de capital între 2.000 și 150.000 de euro pentru IMM-urile și PFA-urile afectate de efectele pandemiei

Noi măsuri pentru IMM, microfirme și PFA-uri! Fonduri nerambursabile pentru antreprenorii români: microgranturi și granturi de capital între 2.000 și 150.000 de euro pentru IMM-urile și PFA-urile afectate de efectele pandemiei. Banii sunt acordați din fonduri externe nerambursabile, se plătesc direct și nu sunt rambursabili.

Mediul de afaceri din România se confruntă cu dificultăți financiare ca urmare a restricțiilor impuse în vederea combaterii pandemiei SARS-CoV2, precum și a efectelor crizei economice provocate de COVID19. 

Activitățile IMM-urilor au fost puternic afectate prin scăderea cifrei de afaceri și personalul angajat a fost trimis în șomaj tehnic. În plus, toate măsurile și restricțiile au condus la un blocaj al economiei și afacerilor la nivel național.

În scopul susținerii antreprenorilor Ministerul de Finanțe a adoptat o serie de măsuri fiscale menite pentru sprijinirea, salvarea și redresarea economiei și a diferitelor domenii de activitate afectate, pe listă fiind inclusă și acordarea unor facilități fiscale. Programul IMM Invest a fost una dintre soluțiile salvatoare pentru multe dintre afacerile afectate, dar nu suficient.

Astfel, în data de 9 iulie 2020 Ministerul Economiei a publicat un proiect de Ordonanță de Urgență privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile. Una dintre măsurile prevăzute se referă la acordarea de microgranturi și granturi pentru capital de lucru între 2.000 euro și 250.000 eur în funcție de mărimea firmei.

Conform prevederilor noii ordonanțe, statul, prin Autoritatea de Management a Programului Operațional Competitivitate, va acorda microgranturi și granturi în funcție de mărimea afacerii. Valoarea totală a programului este de 1 miliard de euro. 

Scheme de ajutor prin acordarea de fonduri nerambursabile

Fonduri nerambursabile pentru antreprenorii români! Prezenta OUG reglementează cadrul general pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile. Sunt vizate IMM-urile și PFA-urile a căror activitate a fost afectată de răspândirea virusului sau a căror activitate a fost interzisă prin ordonanțe militare pe perioada stării de urgență și/sau pe perioada stării de alertă.

Formele de sprijin din fonduri externe nerambursabile în valoare totală de 1 miliard de euro vor fi alocate astfel: 

  • 100 milioane de euro microgranturi de 2000 euro pentru microîntreprinderi, sub formă de sumă forfetară;
  • 350 milioane euro granturi pentru capital de lucru sub formă de sumă forfetară și în procent din cifra de afaceri pentru 
    • turism 
    • HORECA
    • organizatorii de evenimente
    • transport persoane
    • edituri
    • librării, etc; 
  • 550 milioane de euro granturi de la 50000 la 250000 euro pentru dezvoltarea afacerilor; granturile pentru investiții productive vor fi acordate în limita a 10% din valoarea proiectelor care fac obiectul cererilor de finanțare IMM-urilor care au nevoie de fonduri pentru 
    • extinderea/reabilitarea/modernizarea capacităților de producție existente
    • realizarea unor capacități de producție noi 
    • achiziționarea de echipamente, utilaje și instalații
    • modernizarea, reabilitarea, extinderea clădirilor existente 
    • achiziționarea unor clădiri destinate activităților de producție noi
    • achiziționarea de terenuri necesare realizării investițiilor.

Află care sunt condițiile de acordare a fondurilor nerambursabile, cine sunt beneficiarii și care sunt domeniile cărora se pot aloca. Mădălina Vlad și echipa sa de experți MBV Tax sunt pregătiți pentru consiliere și asistență în aplicarea pentru finanțări de tip

Viviana Popa

Viviana Popa

Expert Contabil, Antreprenor, Inbound Marketing Consultant - Licențiată a Facultății de Finanțe și Contabilitate din cadrul Universității Titu Maiorescu din București (2011) și membru activ Expert Contabil în cadrul Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) din 2019, am decis să îmbin experiența de 7 ani în contabilitate cu cei peste 8 ani de social & content marketing, pentru a ajuta acest proiect să crească și să ajungă la cat mai mulți antreprenori.

Te-ar putea interesa...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *