Sfaturi la debutul în antreprenoriat

Te inspiră poveştile de succes ale marilor antreprenori, care au reuşit să îşi crească afacerile de la stadiul de idei până la adevărate imperii care susţin economia? Care este reţeta secretă, cum au reuşit să câştige popularitate şi să îşi mărească cifra de afaceri? De ce ai nevoie să pui bazele unei afaceri? Află care sunt cele mai utile sfaturi la debutul în antreprenoriat.

Îndrăzneşte să crezi în tine şi în visul tău

Un business de succes se bazează în mod cert îndeosebi pe inovaţie, autenticitate, curaj, implicare, timp, un buget corespunzător şi un plan de afaceri rentabil. Cu toate acestea, începutul se poate dovedi dificil. Antreprenoriatul nu este un job, ci mai degrabă un stil de viaţă, o chemare, un act de curaj şi iniţiativă. Dacă ai o idee care crezi că ar putea face motorul economiei să se rotească într-un sens pozitiv, nu aştepta ca cineva să o aplice în locul tău. Îndrăzneşte să crezi în tine şi în visul tău.

Fii îndrăzneţ şi întocmeşte un plan de business rentabil pentru afacerea ta.

Orice business de succes începe cu un plan de afaceri care să cuprindă strategiile de dezvoltare, obiectivele şi bugetul previzionat.

Fii optimist, dar pregătit 

Din diverse motive multe afaceri eşuează chiar din stadiul de început, motiv pentru care este bine să nu confunzi optimismul cu entuziasmul nefondat, şi să rămâi mereu raţional. Un sfat pe care l-aş da unui unui aspirant la statutul de antreprenor este acela de a nu părăsi jobul decât în momentul în care afacerea se poate autofinanţa din sursele proprii.

Fii perseverent

Ca în orice acţiune este important să îţi păstrezi perseverenţa şi capacitatea de a experimenta, indiferent de piedicile survenite. Astfel, orice pierdere şi orice pas înapoi trebuie să fie o lecţie învăţată.

Aprofundează cunoştinţele în domeniul vizat

Pentru a pune bazele unei afaceri cu potenţial contează foarte mult

  • să crezi în tine şi în ideea ta,
  • să fii autentic
  • şi să investeşti în dobândirea unui nivel ridicat de expertiză în domeniul în care îţi propui să te dezvolţi antreprenorial.

Este esenţial să înţelegi foarte bine domeniul în care vrei să activezi, să îi întelegi oportunităţile precum şi provocările.

Finanţe pentru non-finanţişti

Orice firmă se bazează pe puterea banilor. Este imperios ca înainte de a te lansa în antreprenoriat să înțelegi cunoştinţele minime de contabilitate şi fiscalitate ce stau la baza mecanismelor financiare.

Obiectivele şi viziunea pe termen scurt şi pe termen lung

Pentru o dezvoltare durabilă a afacerii este important să îţi setezi la început un mix sănătos de viziune atât pe termen scurt cât şi pe termen lung. Astfel, vei putea să vezi oportunităţile din faţa ta şi să anticipezi schimbările care îţi pot afecta obiectivele.

Planificarea și gestionarea corectă a banilor

Stabilitatea financiară a unei afaceri poate fi atinsă doar prin aplicarea unui plan responsabil de gestionare a resurselor băneşti. Modul în care sunt cheltuiţi banii este un indicator cheie pentru succesul sau eşecul financiar al unei firme.

Nu uita de investiţii

O afacere are nevoie de investiţii pe trei planuri:

  • financiar
  • relaţional
  • resurse umane

Investeşte şi reinvesteşte

Una dintre greşelile cele mai comune se referă la modul de utilizare a veniturilor firmei. Mulţi antreprenori cred că pentru a creşte rentabilitatea financiară este nevoie să reducă cheltuielile, în special pe cele legate de promovare şi marketing. Acest lucru este eronat deoarece marketingul reprezintă canalul de atragere a clienţilor, şi astfel de noi surse de venituri.

Ce trebuie să reții? Nu economisirea şi reducerea cheltuielilor reprezintă soluţia pentru creşterea profitului, ci promovarea eficientă şi investirea într-o strategie de marketing eficientă.

O altă greşeală des întâlnită este de a înregistra cheltuieli mari care să reducă artificial profitul, cu scopul reducerii taxelor. Ce omit antreprenorii este faptul că reinvestirea unui profit sănătos este o sursă de dezvoltare a afaceriii.

Investeşte în relaţii

O strategie încă des adoptată de manageri este prospectarea pieţei şi identificarea principalilor competitori. Totuşi, practica arată că discuţiile şi abordarea competitorilor ca potenţiali parteneri de afaceri poate fi o strategie mult mai eficientă. Aşadar networkingul este esenţial creşterii unei afaceri de succes.

Investeşte în angajaţi

Motorul oricărei afaceri este indubitabil resursa umană. Oferă validare şi apreciere echipei tale, deoarece oamenii simt asta şi abordarea lor faţă de business-ul tău va fi una pozitivă.

Banii firmei nu sunt bani personali

Din dorința de a folosi cât mai repede banii câștigați pe firmă, uneori, managerii fac greșeala de a folosi sumele din casieria societății sau cele din contul curent bancar pentru cheltuieli personale. Acest lucru are implicații fiscale și poate atrage mari sancțiuni.

La fel de eronat este și să finanțezi bugetul afacerii din cel personal. Recomandat este să păstrezi o ordine financiară și să ai mereu în vedere că banii firmei nu sunt bani personali.

Negociază cu furnizorii 

Succesul unei afaceri depinde de asemenea și de calitățile tale ca negociator. Dacă vrei să reduci în mod natural cheltuielile, poți încerca să negociezi cu furnizorii cu scopul obținerii unui avantaj financiar. Atenție, la clauzele contractuale referitoare la penalitățile de întârziere, este posibil ca o reducere de maxim 5% să fie mai puțin convenabilă decât o prelungire a termenului scadent de plată.

Alegerea unui contabil bun

Un contabil bun este ceva vital pentru orice firmă, mai ales pentru una la început de drum care încearcă să se dezvolte în mijlocul atâtor modificări legislative pe plan fiscal. Acesta va ști să îți ofere

Dar trebuie să nu uiți, managerul rămâi tu.

Viviana Popa

Viviana Popa

Expert Contabil, Antreprenor, Inbound Marketing Consultant - Licențiată a Facultății de Finanțe și Contabilitate din cadrul Universității Titu Maiorescu din București (2011) și membru activ Expert Contabil în cadrul Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) din 2019, am decis să îmbin experiența de 7 ani în contabilitate cu cei peste 8 ani de social & content marketing, pentru a ajuta acest proiect să crească și să ajungă la cat mai mulți antreprenori.

Te-ar putea interesa...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *